CampingNorge.no

Nybegynnere
Forum - Nybegynnere - Campingvogn maks totalvekt 900kg
Bruker
frk. nordby
Nytt medlem
Skrevet: 30.06.2011 21:33:26

Campingvogn maks totalvekt 900kg

Vi har en Yaris Verso som kan dra en campingvogn på maks totalvekt 900 kg. Har kun funnet to typer som kan passe, Dethleffs Campy (den er fin!) og Poletta. De aller fleste leverandørene har vogner som veier 1000kg, dvs. 100 kg for mye for vår lille bil. Har dere noen forslag på vogner med kjøkken og bad på maksvekt 900 kg? Setter kjempestor pris på alle forslag, da jeg er helt på nybegynnerstadiet :)
Svar
Nunne
Nytt medlem
Skrevet: 01.07.2011 03:58:59
Jeg er også heelt nybegynner. Kjøpte meg en eldre vogn på delvis planlagt impuls forrige uke, for så å reise med fire barn alene. Har en mann som ikke liker camping- enda :)

Denne har hjulpet meg i å finne ut hva jeg kan trekke:

www.vegvesen.no

Dersom du har skiltnr på vogna du skal trekke, setter du inn i kalkulatoren. Og regnr på egen bil. Så huker du av om du har B eller BE, og vips! Så får du straks beskjed om du kan trekke med den bilen og vogna..
FLO fritid
Nytt medlem
Skrevet: 09.07.2011 13:02:44
Et annet alternativ kan være å kontakte Toyota Norge AS www.toyota.no for å sjekke muligheten for oppgradering av tilhengervekt. Skal en registrere dette opp, må du få et dokument fra Toyota, som tilsier hvor mye henger-vekt du kan få godkjent din bil på. Dette dokumentet tar du så med til din nærmeste trafikkstasjon som utstreder nytt vognkort.

Minste Hobby campingvogn, 350 TB har en egenvekt på 900kg og totalvekt på 1.100 kg.

Lykke til

Med vennlig hilsen

FLO fritid
www.flo-gruppen.no
smil
Nytt medlem
Skrevet: 23.09.2011 14:02:24
Solifer har en modell som heter 366 som du kan få registrert med lav totalvekt på 800 kg. ta gjerne kontakt for mer info :)
For å besvare dette innlegget må du være logget inn
Logg inn  |  Opprett ny bruker
  Glemt passord?