Lufting av system. 1997 Cabby Trendy 610
Heisann!
Ny her, og Runar heter jeg. Ivrig camper siden min mor og far kjøpte sin første vogn i '90. Camping, øl, grill og fiske. Det oppsummerer vel kjapt og greit litt om meg.
Nå har jeg prøvd og feilet på egenhånd en stund. Etter første vinterparkering ute på tomta uten å være i bruk fikk jeg ikke lengre sirkulasjon på vannet i påska da vogna ble tatt i bruk igjen, det var en kjøling fornøyelse som ble utbedret litt med en 12V vifte fra en PC skrudd fast i gitteret på Alden for litt luftsirkulasjon om ikke annet.
Har som tittel sier en 97 Cabby 610 Trendy. Ser andre modeller av samme år har lufteskruer under benk foran og bak, men det har ikke min. Min har tydligvis bare nippel i en håndkletørker på doen, siden det er høyeste punkt under pumpa, eneste keg har klart å finne iallefall da alle benker er nøysommelig stiftet, og jeg ikke kan forestille meg at man må brekke opp benkene for å lufte. Har prøvd å tippe vogna både framover og bakover med lufteskruen åpen, men ingen tegn til endring.
Når jeg åpner skruen kommer det vann, og ikke luft. Men det er kaldt vann, og vogna er like kald. Pumpa går, og kjelen er varm såklart.
Hva er deet jeg bommer på her? Noen som har en liten pekepinn på hva jeg kan prøve neste?
Legger ved et lite bilde, omtrent lik vogn innvendig, bortsett fra et skap eller to.